Samenstelling van de werkgroep Croydon
De heer Bert Companjen  religie
Mevrouw Wil Kuijsten-Speijers algemeen

Fietsers uit Croydon in Arnhem

Op donderdag 18 september komen rond 19.00 uur de fietsers aan op het stadhuisplein. Het zijn de fietsers van de politie en brandweer uit Croydon. Zij fietsen jaarlijks van Croydon naar Arnhem om geld op te halen voor Marie Curie Cancer Care. Dit jaar waren er 44 deelnemers, een record aantal. Het was de 7e keer dat deze tocht werd ondernomen. Zowel de burgemeester van Croydon als de burgemeester van Arnhem waren aanwezig om de fietsers binnen te halen. Onder luid applaus reden zij het plein voor het stadhuis op. De vermoeidheid is op hun gezichten te lezen, maar het is een mooie tocht geweest. De Stichting Jumelage reikt aan alle deelnemers een roos uit voor hun geweldige prestatie. Op vrijdag zijn de fietsers, nu gekleed in uniform, aanwezig bij de herdenkingsceremonie op het Airborne-plein, waar zij een krans leggen.

Tekst: Paul van Heijst
Foto’s: Marianne Pas

Wethouder Gerrie Elfrink sportief onderweg: dag 3

Na een lange rit komen de fietsers om half acht aan op het stadhuis. Anderhalf uur te laat maar ach….. Beide burgemeesters hebben hun gezamenlijke diner onderbroken om de groep te begroeten. Na woorden van welkom, de nodige foto’s en het uitwisselen van enkele ervaringen gaan de burgemeester en zijn gasten verder met hun diner en vallen de fietsers aan op het buffet dat op hen staat te wachten. Hier komen de verhalen pas goed los. De conclusie is dat het zwaar is geweest maar gezien de opbrengst tot nu toe is het zeer de moeite waard geweest. Aldus gesterkt kunnen zij de rest van hun reis maken in de busjes naar het hotel. Ze zullen op vrijdag een krans leggen op het Airborneplein waarna het officiële deel van hun reis wordt afgesloten.

Wethouder Gerrie Elfrink sportief onderweg: dag 1 en 2

Dinsdagmorgen om 10 uur vertrok een groep fietsers vanaf het stadhuis van Croydon voor een sponsortocht naar Arnhem. Zij doen dit voor de zesde keer en hopen weer een flink bedrag bij elkaar te fietsen voor Marie Curie Cancer Care. De groep bestaat uit politiemensen en ambtenaren van de stad Croydon en natuurlijk niet te vergeten Gerrie Elfrink. De Arnhemse wethouder fietst deze keer de hele afstand waar hij de afgelopen 2 jaar nog de groep vergezelde op hun tocht door Nederland. Deze keer is gekozen voor een lange route. Zij gaan van Croydon naar Folkstone waar de oversteek wordt gemaakt, vervolgens naar Ossendrecht voor de overnachting en dan op donderdag het laatste stuk naar Arnhem. Daar zullen ze om in Nijmegen worden opgewacht door 4 leden van de fietspolitie en vervolgens naar Arnhem. Om 6 uur worden ze verwelkomd door de burgemeester van Arnhem, Herman Kaiser en de mayor of Croydon, Yvette Hopley op de binnenplaats van het stadhuis.

Bezoek scoutinggroep uit Croydon

In de week van 5 augustus heeft een groep scouts van een scoutinggroep uit Croydon een bezoek gebracht aan Arnhem. Er bestaan al lang goede contacten met de scoutinggroep De Geuzen uit Arnhem. Op woensdag zijn de scouts ontvangen op het stadhuis door de (tijdelijke) burgemeester Gerrie Elfrink. Een tweetal bestuursleden van de stichting Jumelage was hierbij ook aanwezig. Er was voor het bezoek een leuk programma opgesteld door scouts van De Geuzen. www.degeuzenarnhem.nl