Fietsers uit Croydon in Arnhem

Op donderdag 18 september komen rond 19.00 uur de fietsers aan op het stadhuisplein. Het zijn de fietsers van de politie en brandweer uit Croydon. Zij fietsen jaarlijks van Croydon naar Arnhem om geld op te halen voor Marie Curie Cancer Care. Dit jaar waren er 44 deelnemers, een record aantal. Het was de 7e keer dat deze tocht werd ondernomen. Zowel de burgemeester van Croydon als de burgemeester van Arnhem waren aanwezig om de fietsers binnen te halen. Onder luid applaus reden zij het plein voor het stadhuis op. De vermoeidheid is op hun gezichten te lezen, maar het is een mooie tocht geweest. De Stichting Jumelage reikt aan alle deelnemers een roos uit voor hun geweldige prestatie. Op vrijdag zijn de fietsers, nu gekleed in uniform, aanwezig bij de herdenkingsceremonie op het Airborne-plein, waar zij een krans leggen.

Tekst: Paul van Heijst
Foto’s: Marianne Pas