Bezoek aan Croydon mei 2013

In mei 2013 hebben 2 bestuursleden van de Stichting Jumelage Arnhem een bezoek gebracht aan de zusterstad Croydon. Op maandag 20 mei werden wij om 18.00 uur ontvangen door Lea Goddard, Head of Elections, Civic and Registration Services, in de Town Hall.

Hij bracht ons naar de Council Chamber voor de Annual Meeting of the Council. In deze vergadering vindt de ‘election of the Mayor and the appointment of the Deputy Mayor’ plaats. Bij deze vergadering is ook de locoburgemeester van Arnhem, de heer Gerrie Elfrink, aanwezig.

Het is een interessante gebeurtenis vol met traditie. Zie onderstaande foto's.

Na de vergadering is er een receptie waar we de nieuwe burgemeester konden feliciteren en wat konden bijpraten met andere leden van de Council.

Op dinsdag 21 mei hebben wij gesproken met twee oud leden van de Council om de stand van zaken binnen de Jumelage te bespreken.

Rond 13.00 uur hebben wij overleg gehad met de Heer Lea Goddard over het verdere programma.

Om 14.30 uur hebben we een korte rondleiding met uitleg gehad in de Healthy Living Hub in de Croydon Clocktower. De heer Bevoly Fearon, Health Improvement Manager, heeft met ons doorgenomen hoe de Hub werkt. Er wordt informatie gegeven over gezond eten en leven. Verder kan men gewicht en bpm meten en advies krijgen over afvallen.

Om 16.00 uur kregen wij een rondleiding in het nieuwe gebouw van de Council. Ondanks dat het nog niet helemaal af was, konden wij een goede indruk krijgen van hoe het er uit gaat zien. Het is een ruim en indrukwekkend gebouw geworden. (zie bijgevoegde foto’s)

Op woensdag 22 mei werden we om 10.00 uur op het stadhuis verwacht voor een bezoek aan de nieuwe burgemeester, Councillor Yvette Hopley, op haar werkkamer. Tijdens de koffie werd er gesproken over de verschillende projecten van Arnhem en Croydon.

Om 11.30 uur was er een afspraak met de heer George Shannon van de Croydon Police. Hij heeft met ons doorgenomen hoe de fietstocht van de politiemensen voor de Marie Curie Cancer Foundation zal gaan verlopen. De aankomst is dit jaar op donderdag 19 september om 18.00 uur.

De burgemeester van Croydon zal hierbij aanwezig zijn. De locoburgemeester van Arnhem, de heer Elfrink, fietst met de groep mee vanaf Croydon.

In de middag hebben we met de heer Goddard een bezoek gebracht aan de John Ruskin School. Hier hebben we een rondleiding door de school gehad en een gesprek met de deputy Principal.

De school heeft de intentie om in maart volgend jaar een conferentie te organiseren voor studenten en zou het fijn vinden als er ook studenten uit Arnhem en misschien ook Gera aanwezig zouden zijn.

Aan het eind van de dag hebben we met de heer Goddard het programma geëvalueerd en hem bedankt voor het verzorgen van ons bezoek.