Werkbezoek aan Croydon

In april hebben 3 bestuursleden van de Stichting Jumelage Arnhem een werkbezoek gebracht aan de zusterstad Croydon. Op donderdag 12 april werd om 10.30 uur een ontvangst geregeld door Lea Goddard. Hij is Head of Elections, Civic and Registration Services en is (in de Town Hall) de contactpersoon voor de Arnhem-Croydon-link. Onderwerp van bespreking: het programma voor de komende dagen en de actualiteit van de Croydon-Arnhem-link.

Om 11.00 uur een bespreking met Deborah Burrows (contacts and review team leader) en David Dalgleish (social inclusion coördinator). Aan hen het project 2Get-There (www.2getthere.info)  van mevrouw ten Doesschate uitgelegd en besproken. Zij waren erg enthousiast over het project en bereid om haar te ontvangen en in contact te brengen met de juiste personen. Verder werd voorgesteld om enkele project locaties in Croydon te bezoeken. (www.caysh.org)

Om 12.00 uur was er een gesprek met mr. Ron Leonard, de Group leader van 23rd Croydon scout Group. Zij hebben goede contacten met de Geuzengroep uit Arnhem. Momenteel zijn zij bezig met het organiseren van een kamp (croy camp 2012), vanwege het Diamond Jubliee en de Olympische spelen. Dit kamp wordt gehouden van 1 t/m 4 juni. Zij zouden het erg leuk vinden als er ook scouts van de Geuzengroep bij aanwezig konden zijn.

Om 12.30 uur werd door mrs. Gaynor Ollive (Superintendent Registrar) een rondleiding met uitleg verzorgd van de Registrar Service in het stadhuis.

In de middag is een bezoek gebracht aan de ‘ Foyer’. Een project van Croydon, waar probleemjongeren terecht kunnen voor opvang en huisvesting. (www.oasis.org) Een zeer interessant project, waar ook een rondleiding en uitleg geregeld was door een stafmedewerker samen met één van de jongeren uit het project.

Op vrijdag 13 april werden we om 11.00 uur op het stadhuis verwacht voor een bezoek aan de burgemeester, Councillor Graham Bass, op zijn werkkamer. Tijdens de koffie werd er gesproken over de verschillende projecten van Arnhem en Croydon. De burgemeester reikte ons een badge uit ter gelegenheid van de Olympische Spelen met een link naar Croydon.

Om 12.00 uur is een bezoek gebracht aan het BID Visitor Centre. (www.croydontowncentre.com) Hier werd uitleg gegeven over de promotie van Croydon, de hulp aan toeristen en de verkoop van kaarten voor openbaar vervoer en bezienswaardigheden. Een goed lopend centrum, vlak bij het treinstation gelegen. Tijdens ons gesprek was de drukte aan de balie goed merkbaar.

Om 13.00 uur werden we ontvangen op het Croydon Police Station, waar we werden verwelkomd door George Shannon van de Croydon Police. Hij heeft met ons doorgenomen hoe de sponsorfietstocht van de politiemensen voor de Marie Curie Cancer Foundation zal gaan verlopen. De aankomst is dit jaar op donderdag 20 september rond 18.30 uur.

In de middag is een bezoek gebracht aan de locatie van het Turn Around centrum. Hier kunnen probleemjongeren zich aanmelden en wordt er gekeken hoe ze het beste geholpen kunnen worden (http://www.croydon.gov.uk/community/youthsupport/turnaroundcentre ).