Fietsen voor Marie Curie Cancer Foundation

Agenten van de Metropolitan Police Croydon hadden besloten opnieuw een fietstocht te maken waarbij geld zou worden ingezameld voor de Marie Curie Cancer Foundation. Op 17 september kwamen, na een fietstocht van Croydon naar de veerboot in Harwich en vervolgens verder fietsend vanaf Hoek van Holland, de 6 fietsers om kwart voor tien aan bij een hotel in Haastrecht. De volgende morgen schoven om 7 uur tijdens het ontbijt de collega’s uit Arnhem aan die al om kwart voor zes uit Arnhem vertrokken waren.

Nadat iedereen zich in de fietskleding had gehesen werd er een begin gemaakt met de tocht van 100 kilometer naar Arnhem. Onderweg werd, naast van het uitzicht en het prachtige weer, genoten van koffie met appeltaart.

Enkele korte stops waren ingelast om te zorgen voor voldoende energie om de eindstreep te halen.

Inmiddels had een gemêleerd gezelschap zich verzameld bij de Politiepost Zuid om de fietsers te verwelkomen.
Dit gezelschap bestond onder meer uit Madam Mayor, Councillor Mead en haar echtgenoot, Dhr. Lea Goddard uit Croydon. Dhr. C van den Berg als vertegenwoordiger van burgemeester Krikke.

Namens de Politie Gelderland Midden, district Veluwe Zoom, Commissaris van Politie Ruud Staijen en Paul Vos, coördinator voetbalzaken en evenementen, die optrad als gastheer. Enkele oudgedienden van de politie waaronder Jos Rouwen en collega’s van de fietsende agenten. Namens de Stichting Jumelage Arnhem waren aanwezig Pierre den Teuling en Marianne Pas die haar gasten uit Nieuw Zeeland, veteraan Jack Sherlock en zijn zoon Christopher, had meegenomen.

Om even over vieren was het dan zover want de twee volgbusjes kwamen in zicht. Even later kwamen onder luid applaus de 13 fietsers het terrein oprijden. Na de begroetingen en bloemen werd iedereen uitgenodigd naar binnen te gaan voor een kort officieel gedeelte.

De fietsers en hun begeleiders werden welkom geheten en gefeliciteerd met hun prestatie. Commissaris Staijen sprak de hoop uit dat deze tocht naast de al lang bestaande banden een nieuwe traditie zou kunnen worden.
Madam Mayor juichte dit initiatief van harte toe in haar woordje en sprak haar waardering uit naar de Politie Gelderland Midden voor de manier waarop zij deze uitdaging had opgepakt.

Namens de Stichting Jumelage Arnhem bood Pierre den Teuling een bijdrage aan voor het goede doel.
Hierna werden er geschenken en aandenkens uitgewisseld en een drankje gedronken. Na nog enkele officiële foto’s was het tijd om te douchen en om te kleden want het gezelschap werd om zes uur verwacht op het stadhuis voor de ontvangst door Burgemeester Krikke gevolgd door de Herdenking op het Airborneplein of zoals wij Arnhemmers zeggen de Berenkuil waar zij ook een krans legden. Hiermee was voor de fietsers het officiële gedeelte voorbij en konden ze gaan genieten van een welverdiende maaltijd en een goede nachtrust.

De zaterdag werd gebruikt om kennis te maken met Arnhem en op zondagmorgen vertrok het gezelschap weer huiswaarts.