Vergaderverslag werkgroep Croydon

Op zaterdag 19 september vond er een vergadering van een delegatie van de Werkgroep Croydon en van de Croydon Arnhem Link plaats in Hotel Haarhuis in Arnhem. De vergadering werd voorgezeten door dhr. Pierre den Teuling; hij verving Franx Kleijn, die afwezig was in verband met een buitenlandse vakantie. U kunt hier het vergaderverslag lezen.

Verslag bespreking tussen Croydon/Arnhem Steering Group en Stichting Jumelage Arnhem.
Datum en plaats: 19 september 2009 te Arnhem

Aanwezig
Lea Goddard, Marianne Pas Hendriks, Bob Knowles,  Pierre den Teuling, Trevor Morgan, Peter Hollands. René van Werkhoven, Frans Kleijn, Wil Kuijsten-Speijers.

Afwezig
Jan van Kraaij,  Martin Jansen van ROC A12 en Map Huiskamp met kennisgeving,

Na een informele opening werden de hier volgende items besproken.

1 Bezoek Rugby club ‘The Pigs’ aan Croydon in november 2009. Bekend bij Lea. Regelen de zaken zelf. Hopen op enige terugmelding.
Bezoek Croydon Men’s Choir in 2010 aan Arnhem. Lijkt door te gaan. Hebben in Croydon een subsidie van £ 1.000,-- aangevraagd. Planning is de zaterdag in september tijdens de herdenkingen, komen met 40 personen. Lea neemt contact op met het koor voor exacte data etc.

3 Bezoek studenten ROC A12 in 2010. Vier studenten juridische zaken lopen vanaf begin januari
2010 stage bij KvK, stadhuis Croydon e.d. Lea wil graag geïnformeerd worden. (vorige keer stonden zij ineens voor zijn bureau) . Pierre zal Jan van Kraaij contact op laten nemen
- Martin Jansen zal weer een marktonderzoek door zijn studenten in Croydon laten uitvoeren in 2010.
Trevor wil graag geïnformeerd worden over mogelijkheden om eventueel vragen toe te voegen en over de resultaten om er ook iets mee te doen bij het Croydon Development Committee, gaat nog na waar het eerdere rapport is.
- Er wordt in 2010 op het ROC A12 in Velp een workshop gegeven over ‘Global Entrepeneurship’ . Er komt een docente van het Croydon College als gastspreker.
- De afdeling Toerisme van het Croydon College komt met een groep naar Velp. Deze keer dus een echte uitwisseling
- Ook in 2010 gaat er een groep secretaresses stage lopen in Croydon. De contactpersoon bij Croydon College is John Stopani. Volgens Jan van Kraaij zit er een goede structuur in de contacten.
Jan bedankt m.n. Bob Knowles voor zijn bemoeienis. Ook informatie opvragen voor vermelding op de web-site zowel in Aarnhem als in Croydon.

4 Arnhem Band heeft geen plannen om in 2010 naar Croydon te gaan.

5 Plannen van een groep Girl Scouts voor een trip naar Arnhem. Na de bespreking met Kim Nicols ten kantore van Lea met de delegatie uit Arnhem is niets meer over deze plannen vernomen. Lea neemt contact op met Kim Nicols.

6 Planning bezoek delegatie van SJA aan Croydon.
Aangegeven wordt dat er in de maand mei 2010 meerdere verkiezingen zijn in Engeland en Croydon.
Een bezoek zou dan begin maart of na de maand juni moeten worden gepland.

7 Contacten tussen Vitesse en Cristal Palace over de uitwisseling van jeugdteams kunnen het beste direct tussen de clubs worden gehouden. Als er interesse is kan voor een contact worden gezorgd. Verblijf zou op basis van ‘Home Hospitality’ kunnen worden geregeld.

8 Er is niets bekend bij de aanwezigen van deelname van een Judoclub uit Croydon aan het KAN Judotoernooi. Ook in het verleden liepen de contacten tussen deze clubs direct zonder tussenkomst van SJA

9 Er is ook bij de Croydon delegatie niets bekend over contacten van andere scholen in Arnhem met scholen in Croydon.

10 De fietstocht van de groep politiemensen uit Croydon naar Arnhem om fondsen te werven voor de ‘Marie Curie Foundation’ is goed geslaagd. Zeven Arnhemse politieagenten heeft de groep in Haestrecht opgevangen en hebben de laatste 100 km meegefietst. Op het politiebureau Zuid werden zij opgewacht door de Burgemeester van Croydon, de corpsleiding van de politie Gelderland Midden en een delegatie van SJA. Het evenement werd door alle partijen als zeer geslaagd beschouwd.
Van deze fietstocht werd door de heren Rob Feith en Theo Gamelkoorn vanaf de boot in Hoek van Holland een videofilm gemaakt. Er werd uitgebreid gesproken over de web-site zowel in Croydon als in Arnhem als medium om de Jumelage tussen de steden meer bekendheid te geven. De site van de SJA wordt op dit moment compleet gerenoveerd. In Croydon wordt gezocht naar mogelijkheden om in de site van de gemeente aan te linken.

12 Om meer bekendheid te geven aan de ‘Link’ vindt men dat er een Croydon-Arnhem evenement opgezet zou moeten worden. Iets dat in de kranten komt en waarbij scholen en andere groeperingen aan zouden kunnen haken.

13 Er is in Croydon veel belangstelling voor de expositie van de foto;s van Emmy Andriesse. Deze tentoonstelling gaat in het voorjaar naar Gera en zou in het najaar in de ‘Arnhem Galerie’ in Croydon kunnen worden gehouden. Lea neemt contact op met het Museum.

14 Trevor vraagt of er in Arnhem een vergelijkbare organisatie is als de YMCA.
Deze organisatie helpt jongeren van 18 tot 27 jaar bij het vinden van hun weg in de maatschappij d.m.v. cultuur, sport, begeleiding etc. De eerste indruk is dat er in Arnhem geen vergelijkbare organisatie is, zoeken dit verder uit. Trevor vraagt zich af of er binnen het Rotary gebeuren in Croydon en Arnhem contacten zijn en of deze organisaties bij kunnen dragen aan meer vormen van uitwisseling en bekendheid. Er is enkele jaren geleden wel een ‘Dames club geweest ook in het kader van de ‘Marie Curie Foundation’.
Er wordt nog gesproken over gezamelijke activiteiten en uitwisselingen op andere gebieden zoals ‘Commercie’ en ‘ambtelijke contacten’ naast de culturele en maatschappelijke uitwisselingen.
Geconcludeerd wordt dat er ‘vermengingen van interesses’ dienen te worden vermeden.
Verwezen wordt naar de rapporten van Linda Dyos die enkele verkenningen naar commerciële mogelijkheden of samenwerkingsgebieden in Arnhem heeft gedaan.
Deze bespreking was tevens het laatste officiële contact van Bob Knowles als lid van de CAL met de Stichting Jumelage Arnhem. Bob gaat verhuizen uit Croydon en zal zijn lidmaatschap van de “CAL” opzeggen.  De vergadering dankt Bob voor zijn jarenlange enthousiaste inzet. SJA zal op een later tijdstip Bob nog officieel bedanken en van hem afscheid nemen.