Negende Koksbal in Gera

19 maart 2011 was het dan weer zover. Het negende koksbal in Gera in de feestzaal van woonwarenhuis Rieger werd het 9de koksbal gehouden. Zoals gewoonlijk waren alle 400 kaarten ver van te voren uitverkocht en kon het festijn onder het motto “Vorstelijke strelingen van het gehemelte” beginnen. Ook ditmaal waren de beide Arnhemse koks, Rob Ancona en Maarten van der Neut weer aanwezig om het geheel een klein Nederlands smaakje te geven met vers gebakken kibbeling met saus. Dit was zo’n succes dat ze in een mum van tijd door hun hele voorraad heen waren.

Het Bildungs und Dienstleistungs Institut Gera dat o.a. koks opleidt en een regelmatig naar Arnhem terugkerende partner voor stages werd de winnaar van de avond met de gouden medaille en de wisseltrofee. www.koecheklub-gera.de

Tekst: Marianne Pas