Tiende Koksbal in Gera met oranje tintje

Op 17 maart 2001 werd het tiende koksbal gehouden in Gera waar voor de vijfde keer de beide Arnhemse koks Maarten van der Neut en Rob Ancona hun kookkunsten lieten proeven in het jaar dat de stedenband tussen Arnhem en Gera vijfentwintig jaar bestaat. Om dit een extra feestelijk tintje te geven besloten de beide vrouwen van de koks, Ingrid en Lo, samen met Marianne, van de Stichting Jumelage Arnhem, de koks die hier elk jaar vrijwillig koken eens extra in het zonnetje te zetten.

Er werden oranje dassen genaaid en klompjes van een tekst voorzien en tijdens het bal aan de koks aangeboden. Dat het een succes was bleek uit het feit dat iedereen wel zo’n das wilde.

Het Bildungs end Dienstleistungs Institut werd ook dit jaar weer met een gouden medaille beloond maar helaas ging de wisseltrofee naar een ander.

www.koecheklub-gera.de

Tekst: Marianne Pas