Doelstellingen en uitgangspunten

Onze doelstellingen zijn

• De stichting Jumelage Arnhem (verder SJA genoemd) bevordert de kennis van het culturele, educatieve, sociaal-maatschappelijke en sportieve leven in de zustersteden Gera en Croydon en betrekt daarbij de Arnhemse bevolking en haar jeugd in het bijzonder. Daartoe maakt zij gebruik van de lokale media en met name ook van internet.
  • De SJA werkt nadrukkelijk mee aan het ontwikkelen en (doen) uitvoeren van activiteiten op educatief, recreatief, sportief, cultureel, welzijnszorg en sociaal-maatschappelijk gebied.
  • Daartoe initieert en bevordert zij contacten tussen Arnhemse burgers en instellingen op die genoemde gebieden met burgers en instellingen in Croydon en Gera en houdt zij die contacten waar mogelijk in stand.
  • De SJA heeft tevens tot doel het verwerven van gelden om bovengenoemde doelen te bereiken.

Onze uitgangspunten voor de komende drie jaar zijn

• het vergroten van de bekendheid van de SJA en het creëren van draagvlak voor haar doelstellingen bij de bevolking van Arnhem
  • het organiseren van uitwisselingsprojecten
  • het creëren van draagvlak bij de Gemeente Arnhem (burgemeester en wethouders), de Gemeenteraad alsmede de ondersteunende afdelingen zoals de afdeling communicatie;
  • het verwerven van externe sponsors (niet zijnde de Gemeente Arnhem);
  • in incidentele gevallen ondersteunt de SJA individuen en of instellingen ook op materieel gebied. Zulks ter beoordeling van het bestuur.